Martijn en Eline op Huwelijksreis

Moskou

Gisteren zijn we na een goede vlucht geland op Domodedovo airport 'in' Moskou. Na drie kwartier in de rij voor de paspoort controle, waren onze backpacks snel gevonden. We hebben ze laten sealen in dusseldorf en dit was handwerk, waardoor er van de hele tas niet veel meer te zien was. Hij was volledig gemummificeerd . Maar toen... Het cyrillisch schrift is toch wel erg lastig lezen en engels, daar hebben ze nog nooit van gehoord en slechts af en toe zie je ons alfabet voorbij komen. Gelukkig is cyrillisch schrift gedeeltelijk gekopieerd uit het Grieks en heb ik dat ergens in een ver verleden nog gehad. Ik kan dus wel het een en ander maken van de woorden, maar het kunnen lezen is 1, het begrijpen weer heel wat anders. We zijn met de aerotrain en de metro richting hotel vertrokken, dus kaartjes kopen (in het cyrillisch), overstappen (gelukkig met lijnnummers en kleurtjes die gewoon hetzelfde zijn) en een stukje lopen, zonder dat ze straatnaambordjes hebben... een paar kruispunten zonder oversteekplaats, een stukje achter een vangrail en waarachtig stonden we toen voor ons hotel. Ondertussen was het 7 uur en we zijn toch om 10.25 uur in dusseldorf vertrokken. Maar de kamer is prima en we werden hartelijk ontvangen door ons contactpersoon van tiara tours. Lekker gegeten in een restaurantje dichtbij, biertje gedronken en na kennis gemaakt te hebben met een aantal nederlanders, snel gaan slapen.

Vandaag stond Moskou op het programma. We hadden een 5 rittenkaart voor de metro gekocht, dus die konden we mooi gebruiken. Op naar het rode plein, wat eigenlijk niet rood is, maar ook 'mooi' betekent. We hebben kaartjes kunnen bemachtigen voor het Kremlin, wat soms nogal moeilijk schijnt te zijn. Helaas mochten we er alleen maar in en niet de armoury en de bell tower bezoeken, die kaartjes waren al op. Na een mooie wandeling rond het centrum nog een terrasje gepakt, een babouschka gekocht en lekker gegeten. Nu doen de voeten pijn en gaan we eerst lekker douchen.

Morgenavond vertrekken we met de trans mongolie express naar Irkoetsk en het baikal meer. Benieuwd welke avonturen ons te wachten staan. Helaas deze keer nog geen foto's, we hebben geen kaartlezer kunnen vinden...