Martijn en Eline op Huwelijksreis

Chengdu dag 50 - 51

Gisteren in Chengdu aangekomen. Eindelijk weer een grote stad, terwijl die eigenlijk het minst interessant zijn, maar wel lekker weer wat engels en ook westers voedsel. Dat heeft een mens af en toe nodig. Voor de verandering duurde de busreis in plaats van 3 uur langer dan gepland, een uur korter dus we waren al redelijk op tijd. We hebben een relaxthostel naast het busstation en een prima kamer. We hadden meteen voor de volgende dag een panda toer geboekt, naar het pandabreeding center. Vanochtend in alle vroegte vertrokken omdat de panda's dan eten en actief zijn en omdat het dan niet superdruk is. Druk was het uberhaupt niet echt, we vermoeden dat het hoogseizoen toch al wel voorbij is, dus het wat erg rustig.Als je op youtube een keer zoekt op panda center chengdu of baby panda's dan krijg van die hele klein schatjes te zien
die wij vandaag ook gezien hebben. Er waren 10 hele kleine pandaatjes in couffeuses te zien ze waren allemaal geboren tussen 1 en 16 augustus. We hadden mazzel, want pandaatjes worden maar 1 keer per jaar geboren in augustus. Het was ook mogelijk voor een aanzienelijk bedrag een peuter/kleuter panda vast te houden en ondanks dat ik het wat duur vond, heb ik dat
van martijn gekregen en het was echt geweldig. De opbrengst gaat wel volledig naar het centrum dus dat maakt het wel weer goed.Het was Jingli, 25 kg, redelijk groot en erg fluffy.

Ik was helemaal ingepakt met handschoenen, schoenhoesjes en een schort, dat maakt de foto's wat minder schattig. Maar jingli maakt het allemaal weer goed. Ik heb de hele dag niet anders gedaan dan stralen.Vanavond lekker mexicaans gegeten en morgen met het vliegtuig naar Kathmandu dus het is nu bye bye China.

Eveline en Marion (ProRail)

Wat ontzettend schattig! Wij willen ook knuffelen met een babypanda.
Geniet van jullie vervolgreis.
Laterrrr!

Mariska (ook ProRail)

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, maar vanwege Martijn's verjaardag dan nu toch nog een berichtje (beter laat dan nooit...) Alsnog gefeliciteerd! Geniet nog even van jullie fantastische reis! (en die panda is echt supercute)

Wilma

Ik loop een beetje achter met het lezen, maar wel weer genoten van jullie verhalen en wat een schattige panda.
Fijn dat jullie er zo van genieten!!
Martijn nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, natuurlijk van ons allemaaal!! groetjes...

Tiara Tours