Martijn en Eline op Huwelijksreis

trekking dag 8-10

Op zondagavond zijn we met de bus vertrokken naar bol Goloustnoye (als je inzoomt op de kaart rechts van listvianka (eindpunt)). Dit was het beginpunt van onze trekking. De bustocht was ongeveer drie uur over een asfalt weg, tenminste dat zei onze instructeur. Behalve dat hij engels leraar is op een middelbare school (hij zegt zelf een hele goede) heeft hij ook een goede verbeelding. We hebben geen asfalt gezien. Veel stof, stenen en gaten. Het was misschien wel soort van verhard, maar dat was het dan. We zaten in een wooden house tijdens de eerste nacht, de volgende ochtend om 7 uur zouden we opstaan voor de eerste dag van de trekking. Een wooden house betekende in dit geval een houten hutje van 4 bij 4, met 3 harde bedden en een ' badkamer' met een toiletpot, hij spoelde dus niet door, want er was geen stromend water. Wel emmers die je er achteraan kon gooien en een soort van waterstortbakje als kraan. Wc papier moet trouwens in een bakje ernaast, niet echt afgesloten ofzo, dus maar hopen dat de vieze kant onder ligt.

De volgende ochtend had onze instructeur een goed ontbijt in gedachten (overigens denkt hij zo over alle maaltijden en snacks); pap met raar smaakje, aardappelpurree of noedels. met salade, salami, gekookte eieren die niet echt meer eetbaar zijn en gelukkig ook thee of oploskoffie. De eerste dag was 25 km, 5 km verder dan van tevoren bedacht, maar zo konden we op dag 2 uitslapen en hoefden we niet zo ver meer. Het was wat op en neer, maar niet heel erg zwaar. Het weer was goed voor een trekking; bewolkt en ongeveer 20 graden.

Het uitzicht overigens echt geweldig! Onze instructeur zeulde al het eten, de tentjes en wat je maar kunt bedenken mee, wat resulteerde in een backpack van 85 liter, met alle spanbanden benut en ongeveer (gokje) 30 kg, but is not geavy. Martijn had een backpack met onze spulletjes, 2 slaapzakken en 2 matjes en eline de fotorugzak met waardevolle spullen en natuurlijk de camera.

Aangekomen op een supermooi strandje, hebben we de tenten opgezet (niet een van de competenties van onze instructeur, net als handig je tas inpakken) en gebruik gemaakt van het kampvuur van de buren Tatiana en Michaelov. Een echtpaar met een winkeltje in een dorp aan het baikalmeer, op 'vakantie' op het strandje en lekker aan het vissen met netten en een bootje. Hele aardige mensen, niets van verstaan. Maar ja praten zonder tanden is ook een kunst. Ze hebben wel hele lekkere vis gevangen en gerookt. Wij mochten er ook 2 oppeuzelen en zelfs Martijn vond het erg lekker! Onze instructeur kon natuurlijk wel vertalen.

eline - tatiana - michaelov - sergey (instructeur)

Lekker uitgeslapen en opgestaan in het zonnetje. Aan het begin van de middag zijn we vertrokken naar een dorpje. Hiervoor moesten we ongeveer 10 km lopen, maar dan wel over een berg.

Dat was best wel pittig. Na aangekomen te zijn in het dorpje, bleek dit een iets luxer dorpje dat de eerste te zijn. Ons guesthouse was een prive huis met 2 persoonsbedden, een tuin, een wc, stromend water koud en warm en een douche waar je u tegen zegt. Zo eentje met een stort-douchekop en stralen van opzij en een extra douchekop.

Heerlijk. Het was overigens ook de eerste douche in een week, dus dat helpt. Sergey (instructeur) heeft voor ons een russische soep gekookt, tenminste eigenlijk heeft Eline salade gemaakt, Martijn soep gekookt en Sergey de poederzakjes, en ingredienten meegesleept.
Na een heerlijke douche heeft martijn nog wat biertjes van sergey gedronken en is Eline gaan slapen, want ze was behoorlijk verbrand en het was weer vroeg dag.
Vanochtend zijn we vertrokken voor een barre tocht naar listvianka. Ongeveer 15 km, waarvan het meeste of stevig klimmen of stevig afdalen was. Waarvan de grootste klim 1 uur was. Nu doet alles pijn, maar het was een prachtige tocht. We hebben veel geleerd, mensen leren kennen en onze grenzen verlegt. Nu op naar een bad en een goed diner. Nu verblijven we in iemands apartement in irkoetsk, heel fijn een plekje voor jezelf. Morgen naar olkhon island, meer een badplaats, om lekker te relaxen.

Huub

Nog even doorlopen en dan kunnen jullie volgend jaar aan de vierdaagse meedoen. Wanneer je Poetin tegenkomt doe hem dan de groeten van mij.

ria bert

nou nou zo leer je je grensen echt wel te verleggen. en nu even relaxen voordat jullie verder gaan.
ria

Tiara Tours