Martijn en Eline op Huwelijksreis

Xi'an dag 37 - 40

Hoihoi,

een kort verhaaltje deze keer, wellicht morgen of overmorgen wat meer. We zijn nu in Xi'an en gaan met de nachttrein naar Xining. We hebben een hard seat, in een rijtuig met ook staanplaatsen, dus comfortabel zal het wel niet worden. We hebben net bericht gekregen dat ons tibet permit is geweigerd. Alle permits waren uitgegeven, maar die van ons niet. Waarschijnlijk zit er iemand in onze groep die op een zwarte lijst staat, bij de overheid werkt of journalist is. Ik geld niet als bij de overheid, hebben ze me weten te vertellen, ze bedoelden meer een diplomaten baan. Ze gaan nu op maandag nogmaals proberen om een permit te krijgen, maar wij kunnen ons niet voorstellen dat het aan ons ligt, dus morgen in xining gaan we het bespreken en wellicht vragen om ons toch een privetour te boeken. Jammer voor de 2 mensen die met ons mee wilden, en de kosten die het reduceerde, maar grote kans dat zij er de oorzaak van zijn, dat we overmorgen niet kunnen vertrekken. Ons humeur is dus een beetje laag vandaag. We hebben wel wat fotootjes toegevoegd:

Woensdag hebben we het terracotteleger bezocht, echt supergaaf!

En hebben we een fietstocht gemaakt over de stadsmuur (14 km) op redelijk kleine en brakke fietsen, maar wel leuk.

Nu gaan we eten en op weg naar de trein.

Doei!

Lieke

Hopelijk worden jullie nog toegelaten! Martijn wat zit je haar leuk :D

RE&S

Hallo Lieve Schatten,

Hebben jullie inmiddels gezien dat jullie 100 stuks meer fotoruimte hebben gekregen?

Groetjes uit Wehl

Tiara Tours